Swap deski MK2 na MK3
Swap deski MK2->MK3
Bardzo wczesna wersja porady by ygd (c) 2004, 20.02.2007.
Tutaj proszę zgłaszać uwagi, sugestie dotyczące porady, także swoje opisy, zdjęcia.
Co nam będzie potrzebne do wykonania swapu: – kompletna deska z Golfa mk3, ewentualnie z Vento (w niektórych Vento były inne ramki na zegary, nawiewy, oraz włącznik świateł) Najlepiej jeśli byłaby to deska w wersji bez poduszki pasażera.
– nigomat (jeśli chcemy zamontować także zegary z MK3 (trzeba ciąć mocowanie kolumny kierowniczej)
– elektryka szyb oraz lusterek (deska w MK3 jest troszkę większa, co będzie uniemożliwiało kręcenie korbkami, a także ręczną regulacje lusterek)
Kilka wskazówek na początek:
1. Podstawowa sprawa – polecam kupno deski całej, ze wszystkimi plastikami, schowkiem itp… dzięki temu zaoszczędzimy sobie wiele nerwów (kupno schowka, czy klamki do niego, w dobrej cenie graniczy chyba z cudem :) ).
2. W przypadku gdy nasz golfik został wyprodukowany przed wrześniem 1989 roku, przyda się także obudowa stacyjki wyprodukowana po wrześniu 1989 (aby zamontować manetki obsługi wycieraczek, kierunków, oraz włącznik awaryjny), ale można dać sobie radę bez tego.
3. Polecam także wymianę foteli przednich na takie z Corrado, lub po prostu z Golfa MK3 (wtedy trzeba przespawać szyny z mk2), odpadnie nam problem z tunelem środkowym (w mk2 mocowania pasów, oraz regulacja oparcia jest nisko, jeśli zamontujemy tunel z MK3, bedzie problem z regulacją oparcia, przesuwaniem foteli).
4. Jeśli zdecydujemy się na wymianę zegarów, na model z golfa MK3, potrzebny będzie tak zwany impulsator wkładany w skrzynie biegów (w MK2 prędkościomierz działa na linkę (z wyjątkiem licznika digifiz), w MK3 na wspomniany właśnie impulsator. Można się też pokusić o wymianę zegarów z MK4 (trzeba się zaopatrzyć w model bez szyny komunikacyjnej CAN). Pinouty zegarów do MK2, MK3 i MK4 są dostępne na http://forum.vwgolf.pl oraz w dziale porady).
5. Wszyscy pewno zastanawiają się jak uporać się z regulacją nawiewu (przecież w MK3 są pokrętła, a w MK2 suwaki…) – nic prostszego, wystarczy kupić druty od regulacji z MK3 i po prostu je zamienić z tymi z MK2 (idealnie pasują), zostanie nam tylko podłączenie regulacji dmuchawy (o tym będzie w dalszej części).
6. Przyda się także miękka deska z golfa Mk2 (najlepiej jakaś połamana), z której wykorzystamy mocowanie do podszybia.
7. Przełączniki do el.szyb nie pasują w żadne miejsce w desce z MK3, najprościej chyba kupić przełącznik sterowania tylnymi szybami z konsoli z MK3 i podłączyć go poprzez przekaźniki do sterowania przednimi szybami.
8. Jako tuneli bocznych nawiewów możemy użyć kawałków starej rury z odkurzacza, połączymy ją taśmą stosowaną w hydraulice do klimatyzacji itp.
9. Jeśli nasze auto jest wyposażone w panele głośnikowe boczne większe od oryginałów możemy mieć problem z zamknięciem się drzwi (dolny schowek od strony pasażera może przeszkadzać).
10. Radzę także kupić oryginalny metalowy stelaż z deski z Golfa MK3, który w znaczny stopniu ułatwi montaż deski oraz dolnych półek, a także kolumny kierowniczej z Golfa MK3. Także oczywiście polecam przekładkę całej kolumny kierowniczej z MK3, od razu bez problemu zamontujemy manetki z MK3, obudowę stacyjki, a także licznik będzie pasował bez większych przeróbek, można się pokusić o montaż kolumny z regulacją wysokości.
Schemat podłączenia regulacji biegów dmuchawy (z opisem pinów w gnieździe regulatora):
(na foto przycięta deska wraz z dorobionymi mocowaniami do podszybia – mocowania oryginalne z miękkiej deski z golfa mk2 oraz z zaadaptowymi tunelami powietrznymi)
(zbliżenie mocowania podszybia)
(osadzenie licznika Digifiz w desce… jak widać nie obyło się bez przeróbek, cięcia.. dorabiania mocowań, tutaj akurat z blachy aluminiowej)
(regulacja nawiewu – wykorzystałem kawałki starych linek, które połączyłem za pomocą złączek, oczywiście można też zastosować kompletne linki z golfa mk3)
(wspawany stelaż deski z MK3, wraz z całą kolumną kierowniczą z regulacją wysokości z MK3)
Już niebawem więcej ;)