Wymiana łożyska koła tylnego
popuszcamy sruby koła
podstawiamy lewarek
zdjmujemy koło
kołpaczek piasty
wyciągamy zabezpieczenie nakrętki koronowej
odkrecamy nakrętke piasty
beben na warsztat !
usuwamy zabezpieczenie simer czymś w postaci wkrętaka lub innego narzędzia
czyścimy dokładnie wszystko w srodku tak aby widoczne były frezy do montarzu i demontarzu wenetrznej biezni łozyska jak i zewnetrznej
możemy przystapić do wybijania wewnętrznej biezni łozyska poprzez wyfrezowane rowki 3 szt pobijamy najlepiej miekkim materiałem mosi,ądz , miedz o zewnętrzna krawedz wewnętrznej bieżni na przemian do okoła
kiedy nam wyjdzie bieznia czyscimy przylgnię wewnatrz bebna i delikatnie smarujemy poto aby nowa bieznia weszła bez problemu
do montarzu nowej biezni możemy uzyć starej pobijajac przez kawałek drewna
tak samo postepujemy z zewnętrzna bieznia łozyska
pobijamy bieznię tak długo az się oprze o krawędz wewnatrz bebna ( widać to przez frezy)
wszystko mamy na swoich miejscach 2 bieznie łozyska zewnętrznego i wewnetrznego są juz oparte wiec przystępujemy do wkładnia łozyska pierwsze to wewnetrzne z nowym simerem spełnia on wazną rolę !!!!
oczywiście smar wewnątrz musi się znajdować
wkładamy łozysko zewnętrzne
następnie wkładamy beben na os uważając przy tym aby nie wypchnac łozyska zewnetrznego
nstępnie zakładamy podkładkę
kolej na nakrętkę i dokręcamy czyli regulujemy luz łozyska kluczem dokręcamy poczujemy opór i popuszczamy nakrętke o 1/4 obrotu podkładka ma się poruszyć
i zabezpieczenie na nakr.ętkę
i całosc jeszce raz zabezpieczamy
do kołpaczka wkładamy 10g smaru i GOTOWE 20 min roboty z fotkami!!!!
POWODZENIA W DZIAŁANIU !