Zmiana koloru podświetlenia w Golfie III
1.Włączniki elektrycznych
szyb
2.Włącznik
sterowania lusterkami
3.Włącznik ogrzewania tylnej
szyby
4.Włącznik
sterowania szybami tylnymi w kokpicie
5.Włącznik świateł
Wlącznik pojedyńczy, drzwi prawe przednie, prawe tylne, lewe
tylne
Zaczynamy od wymontowania przełącznika i dostania się do jego
wnętrza :) w tym celu należy posłużyć się kilkoma wkrętakami i powkładać je
pomiędzy obudowę a część środkową przełącznika przy zatrzaskach.
Oryginalnie
zamontowane są zielone diody, ja zmieniłem je na czerwone.
Do każdego
przełącznika potrzebna będzie jedna dioda oraz rezystor o wartosci 560 ohm lub
cos blisko tej wartości, zależy co mamy pod ręką ;)
Po dostaniu się do
wnętrza przełącznika, wylutowujemy zielone ledy i przycinamy metalową część do
której przylutowana była katoda i anoda.
Przed przylutowaniem
nowej diody, należy dokładnie sprawdzić polaryzację, gdyż w przeciwnym wypadku
wlutowana dioda nie zaświeci, po określeniu polaryzacji bierzemy sie za
wlutowanie diody. U mnie po wlutowaniu diody wygląda to tak:
Sprawdzamy jeszcze raz
połączenia i czy nie zrobiliśmy gdzieś zwarcia i jeżeli jest ok, składamy
włącznik.
Wlącznik podwójny, drzwi lewe przednie
W taki sam sposób jak
włącznik pojedyńczy dostajemy się do wnętrza przełącznika.
W tym przypadku
potrzebne będą 2 rezystory i 2 diody. Należy dokładnie zapamietać w jakis sposób
złożony był włącznik gdyż można go zmontować "odwrotnie" co objawi się w ten
sposób, że lewą częścią włącznika będziemy otwierali prawą przednią szybę i
prawą częścia przełącznika będziemy otwierali lewą szybę.
Wylutowujemy
stare diody, przycinamy metalowe części do których przylutowane były katody i
anody obydwu ledów, określamy poprawną polaryzację i wlutowujemy nowe diody z
rezystorami.
Wlącznik sterowania lusterkami
Zaczynamy od wymontowania
przełącznika i dostania się do jego wnętrza :) w tym celu należy posłużyć się
kilkoma wkrętakami i powkładać je pomiędzy obudowę a część środkową przełącznika
przy zatrzaskach.
W tym przypadku potrzebne będą 4 diody i jeden rezystor
560 ohm.
Wyjmujemy wszystkie
elekemnty z wnętrza przęłącznika, uważając szczególnie na sprężynki. Pod spodem
znajduje się plytką drukowana do której przylutowane są 4 diody. Należy wyjąć ta
płytke. W tym celu wyciagamy ostrożnie z przodu okrągłą część przełącznika. Po
zdjęciu go będziemy mieli widok 4 ledów, należy teraz delikatnie wciskać każdą
diodę tak aby pod spodem wyskoczyła nam z zaczepów płytka z diodami. Należy to
robić ostrożnie gdyż moża pozrywać scieżki w laminacie.
Po wyjeciu płytki
wylutowujemy zielone diody, wlutowujemy nowe i składamy przełącznik.
Pod żadnym pozorem nie podłączamy jeszcze przełącznika do instalacji
samochodowej gdyż zniszczymy diody.
Przed podłączeniem musimy na kablu
idącym do pina nr 2, wlutować rezystor.
Po wlutowaniu rezystora,
izolujemy go i w tym momencie możemy już podłączyć przełącznik.
Wlącznik ogrzewania tylnej szyby
Potrzebne będą dwie diody i dwa
rezystory o wartosci 560 ohm lub cos blisko tej wartości. Jedna dioda 3mm i
jedna 5mm. Jeżeli chcemy żeby przycisk był podświetlony na czerwowno, to użyjemy
3mm diody czerwonej którą lutujemy w miejsce zielonej diody, natomiast w miejscu
żarówki która podświetla przycisk w momencie włączenia ogrzewania lutujemy diodę
niebieską lub odwrotnie.
Włącznik sterowania szybami tylnymi w kokpicie
Potrzebne będą trzy diody
oraz rezystor o wartosci 560 ohm lub cos blisko tej wartości. Diody lutujemy w
miejscu starych zielonych i tak jak w przypadku włącznika sterowania lusterkami,
nie podłączamy od razu włącznika do instalacji samochodowej gdyż uszkodzimy
diody. Musimy na przewodzie idącym do pinu nr 4 przylutować rezystor.
Wlącznik świateł
Potrzebne będą dwie diody, niebieska 3mm oraz
czerwona 5mm i jeden rezystor okolo 560 ohm.
Zaczynamy od dostania sie do
środka przełącznika :) i wyjęcia zaznaczonego na czerwono fragmentu
przełącznika. Uwaga na sprężynę :)
Po wyjęciu
zaznaczonej części musimy wyjąć kolejną część aby dostać sie do plastiku
przewodzącego światło.
Strzałki wskazują miejsca
mocowania plastiku przewodzącego światło
Z boku przełącznika również
znajduje się kawałek plastiku przewodzącego do którego musimy sie dostać.
Po wyjęciu plastików
przewodzących należy zmyć zieloną farbę. Do tego celu użyłem wacików na patyku
oraz bezacetonowego zmywacza do paznokci. W Internecie spotkałem się z opisem,
że należy zmyć tylko zieloną farbę uważając żeby nie zmyć białej farby którą
namalowane są symbole na przełączniku. Niestety jest to raczej trudne do
zrobienia przez co symbole robią się brzydkie. Ja zrobiłem to inaczej, zmyłem
również biąłą farbę z symboli :)
Jednak, żeby było widać
na biało symbole przy wyłączonym podświetleniu, wycięłem z kalki technicznej
małe kwadraty i wstawiłem je jako tło dla symboli.
Część najtrudniejszą mamy
już za sobą, zostało teraz przylutowanie ledów. W miejsce zielonej diody,
wstawiamy niebieską zachowując odpowienią polaryzację, natomiast w miejsce
żarówki wstawiamy czerwoną diodę z rezystorem.
Pozostało teraz już tylko
poskładać przełącznik i oto efekt końcowy :)