Zmiana koloru podświetlenia w Golfie III

1.Włączniki elektrycznych szyb
2.Włącznik sterowania lusterkami
3.Włącznik ogrzewania tylnej szyby
4.Włącznik sterowania szybami tylnymi w kokpicie
5.Włącznik świateł

Wlącznik pojedyńczy, drzwi prawe przednie, prawe tylne, lewe tylne



Zaczynamy od wymontowania przełącznika i dostania się do jego wnętrza :) w tym celu należy posłużyć się kilkoma wkrętakami i powkładać je pomiędzy obudowę a część środkową przełącznika przy zatrzaskach.
Oryginalnie zamontowane są zielone diody, ja zmieniłem je na czerwone.
Do każdego przełącznika potrzebna będzie jedna dioda oraz rezystor o wartosci 560 ohm lub cos blisko tej wartości, zależy co mamy pod ręką ;)

Po dostaniu się do wnętrza przełącznika, wylutowujemy zielone ledy i przycinamy metalową część do której przylutowana była katoda i anoda.

Przed przylutowaniem nowej diody, należy dokładnie sprawdzić polaryzację, gdyż w przeciwnym wypadku wlutowana dioda nie zaświeci, po określeniu polaryzacji bierzemy sie za wlutowanie diody. U mnie po wlutowaniu diody wygląda to tak:



Sprawdzamy jeszcze raz połączenia i czy nie zrobiliśmy gdzieś zwarcia i jeżeli jest ok, składamy włącznik.

Wlącznik podwójny, drzwi lewe przednie



W taki sam sposób jak włącznik pojedyńczy dostajemy się do wnętrza przełącznika.
W tym przypadku potrzebne będą 2 rezystory i 2 diody. Należy dokładnie zapamietać w jakis sposób złożony był włącznik gdyż można go zmontować "odwrotnie" co objawi się w ten sposób, że lewą częścią włącznika będziemy otwierali prawą przednią szybę i prawą częścia przełącznika będziemy otwierali lewą szybę.

Wylutowujemy stare diody, przycinamy metalowe części do których przylutowane były katody i anody obydwu ledów, określamy poprawną polaryzację i wlutowujemy nowe diody z rezystorami.





Wlącznik sterowania lusterkami


Zaczynamy od wymontowania przełącznika i dostania się do jego wnętrza :) w tym celu należy posłużyć się kilkoma wkrętakami i powkładać je pomiędzy obudowę a część środkową przełącznika przy zatrzaskach.

W tym przypadku potrzebne będą 4 diody i jeden rezystor 560 ohm.

Wyjmujemy wszystkie elekemnty z wnętrza przęłącznika, uważając szczególnie na sprężynki. Pod spodem znajduje się plytką drukowana do której przylutowane są 4 diody. Należy wyjąć ta płytke. W tym celu wyciagamy ostrożnie z przodu okrągłą część przełącznika. Po zdjęciu go będziemy mieli widok 4 ledów, należy teraz delikatnie wciskać każdą diodę tak aby pod spodem wyskoczyła nam z zaczepów płytka z diodami. Należy to robić ostrożnie gdyż moża pozrywać scieżki w laminacie.



Po wyjeciu płytki wylutowujemy zielone diody, wlutowujemy nowe i składamy przełącznik.
Pod żadnym pozorem nie podłączamy jeszcze przełącznika do instalacji samochodowej gdyż zniszczymy diody.
Przed podłączeniem musimy na kablu idącym do pina nr 2, wlutować rezystor.



Po wlutowaniu rezystora, izolujemy go i w tym momencie możemy już podłączyć przełącznik.



Wlącznik ogrzewania tylnej szyby

Potrzebne będą dwie diody i dwa rezystory o wartosci 560 ohm lub cos blisko tej wartości. Jedna dioda 3mm i jedna 5mm. Jeżeli chcemy żeby przycisk był podświetlony na czerwowno, to użyjemy 3mm diody czerwonej którą lutujemy w miejsce zielonej diody, natomiast w miejscu żarówki która podświetla przycisk w momencie włączenia ogrzewania lutujemy diodę niebieską lub odwrotnie.



















Włącznik sterowania szybami tylnymi w kokpicie

Potrzebne będą trzy diody oraz rezystor o wartosci 560 ohm lub cos blisko tej wartości. Diody lutujemy w miejscu starych zielonych i tak jak w przypadku włącznika sterowania lusterkami, nie podłączamy od razu włącznika do instalacji samochodowej gdyż uszkodzimy diody. Musimy na przewodzie idącym do pinu nr 4 przylutować rezystor.














Wlącznik świateł



Potrzebne będą dwie diody, niebieska 3mm oraz czerwona 5mm i jeden rezystor okolo 560 ohm.

Zaczynamy od dostania sie do środka przełącznika :) i wyjęcia zaznaczonego na czerwono fragmentu przełącznika. Uwaga na sprężynę :)



Po wyjęciu zaznaczonej części musimy wyjąć kolejną część aby dostać sie do plastiku przewodzącego światło.


Strzałki wskazują miejsca mocowania plastiku przewodzącego światło

Z boku przełącznika również znajduje się kawałek plastiku przewodzącego do którego musimy sie dostać.



Po wyjęciu plastików przewodzących należy zmyć zieloną farbę. Do tego celu użyłem wacików na patyku oraz bezacetonowego zmywacza do paznokci. W Internecie spotkałem się z opisem, że należy zmyć tylko zieloną farbę uważając żeby nie zmyć białej farby którą namalowane są symbole na przełączniku. Niestety jest to raczej trudne do zrobienia przez co symbole robią się brzydkie. Ja zrobiłem to inaczej, zmyłem również biąłą farbę z symboli :)



Jednak, żeby było widać na biało symbole przy wyłączonym podświetleniu, wycięłem z kalki technicznej małe kwadraty i wstawiłem je jako tło dla symboli.

Część najtrudniejszą mamy już za sobą, zostało teraz przylutowanie ledów. W miejsce zielonej diody, wstawiamy niebieską zachowując odpowienią polaryzację, natomiast w miejsce żarówki wstawiamy czerwoną diodę z rezystorem.

Pozostało teraz już tylko poskładać przełącznik i oto efekt końcowy :)

Powrót do spisu porad

 

Ogłoszenia :: Porady :: Galeria :: Download :: Baza stron :: Forum :: Email :: Kontakt