VW Golf MK2
Dane techniczne Volkswagena Golfa 2 (1983-1992):
Silniki diesla:
Silnik | 1.6 D |
1.6 TD 60KM | 1.6 TD 70KM |
1.6TDic 80KM |
Lata produkcji | 1983/92 | 1989/92 | 1983/92 | 1983/91 |
Pojemność skokowa [cm3] |
1588 | 1588 | 1588 | 1588 |
Ilość cylindrów / zaworów |
4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 |
Stopień sprężania |
23 | 23 | 23 | 23 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
76,5/ 86,4 | 76,5/ 86,4 | 76,5/ 86,4 | 76,5/ 86,4 |
Moc kW/KM przy obrotach |
40/54 4800 | 44/60 4500 | 51/70 4500 | 59/80 4500 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
100/ 2300 | 110/2400- 2600 | 133/ 2600 | 155/2500- 3000 |
Prędkość maksymalna |
148 | 151 | 160 | 169 |
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah)) |
45, 380 (63) | 45, 380 (63) | 45, 380 (63) | 45, 380 (63) |
Skrzynia biegów |
4-bieg, 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg |
Przyspieszenie 0-80km/h, 0-100km/h |
11,7/18,7 | 10,7/16,9 | 9,4/14,5 | -/13,2 |
Zużycie paliwa miasto |
6,4 | 6,5 | 6,1 | 6,3 |
Zużycie paliwa przy 90km/h |
4,4 | 4,6 | 4,3 | 4,4 |
Zużycie paliwa przy 120k/h |
6,2 | 6,6 | 6,1 | 6,2 |
Zużycie paliwa miasto automat |
6,9 | |||
Zużycie paliwa przy 90km/h automat |
5,3 | |||
Zużycie paliwa przy 120km/h automat |
7,5 | |||
Standardowy rozmiar felg |
5Jx13″ | 6Jx14″ | 5,5Jx13″ | 5,5Jx13″ |
Standardowy rozmiar opon |
155/70/13″ | 185/60/14″ | 175/70/13″ | 175/70/13″ |
Masa własna pojazdu 3d/5d |
900/920 | 960/985 | 920/940 | 920/940 |
Dopuszczalna masa całkowita |
1430 | 1465 | 1430 | 1430 |
Dopuszczalny nacisk na oś przednią/tylną |
780/690 | 790/710 | 780/690 | 780/690 |
Oznaczenia literowe silników |
JP, ME | 1V | JR, MF | RA, SB |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą Golfa, rocznik modelowy 1988. dla silnika 1V dane z wersji Function
Silniki benzynowe:
Silnik | 1.1 45KM |
1.3 55KM | 1.6 70KM |
1.6 75KM |
1.8 90KM |
1.8 98KM Syncro |
Lata produkcji | 1983/84 | 1983/92 | 1987/92 | 1983/89 | 1983/92 | 1987/91 |
Pojemność skokowa [cm3] |
1093 | 1272 | 1595 | 1588 | 1781 | 1781 |
Ilość cylindrów / zaworów |
4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 8 |
Stopień sprężania |
9,5 | 9,5 | 9 | 9 | 10 | 10 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
75/ 59 | 75/ 72 | 81/77,4 | 79,5/ 80 | 81/ 86,4 | 81/ 86,4 |
Moc kW/KM przy obrotach |
33/45 | 40/55/ 5200 | 51/70 5200 | 55/75 5000 | 66/90 3300 | 72/98 5400 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
70/ 3200 | 97/ 3000 | 118/ 2700 | 125/ 2500 | 145/ 3300 | 143/ 3000 |
Prędkość maksymalna |
151 | 162 | 167 | 175 | 180 | |
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah)) |
55, 175 (36) | 55, 175 (36) | 65, 175 (36) | 65, 175 (36) | 55, 220 (45) | 55, 220 (45) |
Skrzynia biegów |
4-bieg | 4-bieg, 5-bieg | 4-bieg, 5-bieg | 4-bieg, 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg |
Przyspieszenie 0-80km/h, 0-100km/h |
10,3/16,7 | 9,2/14 | 8,4/13 | 7,5/11,5 | 7,4/11,3 | |
Zużycie paliwa miasto |
7,9 | 8,6 | 8,7 | 10,9 | 11,7 | |
Zużycie paliwa przy 90km/h |
5,5 | 5,6 | 5,8 | 6,1 | 6,8 | |
Zużycie paliwa przy 120k/h |
7,3 | 7,7 | 7,8 | 7,5 | 9 | |
Zużycie paliwa miasto automat |
9,1 | 11,3 | ||||
Zużycie paliwa przy 90km/h automat |
6,4 | 6,9 | ||||
Zużycie paliwa przy 120km/h automat |
8,1 | 9 | ||||
Standardowy rozmiar felg |
5Jx13″ | 5Jx13″ | 5,5Jx13″ | 5,5Jx13″ | 5,5Jx13″ | 5,5J13″ (6Jx14″) |
Standardowy rozmiar opon |
155/70/13″ | 155/70/13″ | 175/70/13″ | 175/70/13″ | 175/70/13″ | 175/70/13″ / 185/60/14″ |
Masa własna pojazdu 3d/5d |
855/875 | 870/890 | 870/890 | 920/940 | 1085/ 1105 | |
Dopuszczalna masa całkowita |
1360 | 1400 | 1400 | 1430 | 1570 | |
Dopuszczalny nacisk na oś przednią/tylną |
690/690 | 750/690 | 750/690 | 750/690 | 790/820 | |
Oznaczenia literowe silników |
GN, HZ | HK, MH, NZ, 2G | PN | RF (72KM), EZ | RH, GU, GX, RP | 1P |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą Golfa, rocznik modelowy 1988, w przypadku silników 1,3/1,6/1,8 dane mogą się nieznacznie różnić w zależności od typu zasilania silnika oraz faktu umieszczenia w nim katalizatora spalin, w przypadku wersji Syncro była ona produkowana także z silnikiem 90KM (1986/87) o oznaczeniu GX
Silniki GTI:
Silnik | GTI 107KM |
GTI 112KM | GTI 16V (kat) |
GTI 16V |
G60 | Rallye | Limited |
Lata produkcji | 1985/92 | 1984/92 | 1987/92 | 1986/88 | 1990/92 | 1989/91 | 1989 |
Pojemność skokowa [cm3] |
1781 | 1781 | 1781 | 1781 | 1781 | 1763/ 1781 | 1781 |
Ilość cylindrów / zaworów |
4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 16 | 4 / 16 | 4 / 8 | 4 / 8 | 4 / 16 |
Stopień sprężania |
10 | 10 | 10 | 10 | 8 | 8 | 8,8 |
Średnica cylindra / skok tłoka (mm) |
81/ 86,4 | 81/ 86,4 | 81/ 86,4 | 81/ 86,4 | 81/ 86,4 | 81/ 86,4 | 81/ 86,4 |
Moc kW/KM przy obrotach |
79/107 5400 | 82/112 4000 | 95/129 5800 | 102/139 6100 | 118/160 5800 | 118/160 5800 | 155/210 6500 |
Maksymalny moment obrotowy Nm/obr/min |
157/ 3800 | 159/ 4000 | 161/ 4250 | 168/ 4600 | 225/ 3800 | 225/ 3800 | 247/ 5000 |
Prędkość maksymalna |
187 | 191 | 200 | 205 | 220 | 215 | 231 |
Alternator
(A), Akumulator (A(Ah)) |
55, 220 (45) | 55, 220 (45) | 65, 220 (45) | 65, 220 (45) | 65, 220 (45) | 65, 220 (45) | 65, 220 (45) |
Skrzynia biegów |
5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg | 5-bieg |
Przyspieszenie 0-80km/h, 0-100km/h |
6,9/10,3 | 6,5/9,7 | 6,3/9 | 6/8,5 | 5,7/8,3 | 5,6/8,6 | 5/7,4 |
Zużycie paliwa miasto |
11,3 | 10,9 | 11,3 | 10,9 | 12,1 | 12,5 | 14,6 |
Zużycie paliwa przy 90km/h |
6,1 | 5,7 | 6,9 | 6,1 | 6,9 | 7,1 | |
Zużycie paliwa przy 120k/h |
8,1 | 7,5 | 8,8 | 7,5 | 9,2 | 9,5 | 12,1 |
Standardowy rozmiar felg |
5Jx13″ | 5Jx13″ | 6J14″ | 6J14″ | 6J15″ | 6J15″ | 6,5J15″ |
Standardowy rozmiar opon |
175/70/ 13″ | 175/70/ 13″ | 185/60/ 14″ | 185/60 14″ | 195/50/ 15″ | 205/50/ 15″ | 195/50/ 15″ |
Masa własna pojazdu 3d/5d |
920/940 | 920/940 | 960/980 | 965/985 | 1080/ 1105 | 1195 | 1275 |
Dopuszczalna masa całkowita |
1430 | 1430 | 1430 | 1430 | 1530 | 1640 | 1640 |
Dopuszczalny nacisk na oś przednią/tylną |
750/690 | 750/690 | 760/690 | 760/690 | 870/810 | 870/810 | |
Oznaczenia literowe silników |
RD, RV, PF | PB, DX | PL | KR | PG | PG, 1H | 3G |
UWAGI: Dane techniczne dotyczą Golfa, rocznik modelowy 1988, dane mogą się nieznacznie różnić w zależności od typu zasilania silnika oraz faktu umieszczenia w nim katalizatora spalin, modele GTI 107 i 112KM wychodziły na kołach 14″ od 1989 roku.
Długość: 3985mm, 4040mm (z szerokimi zderzakami)
Szerokość: 1665mm, 1680mm (z nakładkami GTI), 1700mm (z nakładkami G60)
Wysokość: 1415mm, 1405mm (GTI)
Rozstaw osi: 2475mm
Rozstaw kół przód/tył: 1413/1408mm
Średnica skrętu: 10,5m
Pojemność zbiornika paliwa: 55l
Zbiornik płynu do mycia szyb: 4,2l
Zbiornik płynu do mycia szyb tylnej szyby: 1,6l
Zbiornik płynu do mycia szyb z układem mycia reflektorów: 9,2l
Pojemność bagażnika: 336l (hatchback), 228l (syncro)
Układ chłodzenia: 6,3l
Olej silnikowy (1.1 i 1.3l): 3l
Olej silnikowy (1.6 i 1.8l): 4l
Olej silnikowy (diesel): 3,5l
Olej skrzyni biegów 084 4-biegowej: 2,2l
Olej skrzyni biegów 085 5-biegowej: 3,1l
Olej skrzyni biegów 020 4-biegowej: 1,5l
Olej skrzyni biegów 020 5-biegowej: 2,0l
Olej skrzyni automatycznej do napełniania za pierwszym razem: 6l
Olej skrzyni automatycznej do wymiany: 3l
Obciążenie dachu: 75kg
Współczynnik oporu aerodynamicznego: Cx=0,34
Lata produkcji i spis edycji specjalnych:
– 1985: Match
– 1986: Hit, Fun, Flair
– 1987: Bistro, Memphis, Sky, Special (do 1991 roku), Berlin Golf, Brigitte
– 1988: Tour, Manhattan, Champion, 10 Millionen
– 1989: Atlanta, Boston, City Stromer, Edition One (do 1991 roku), Limited, Rallye
– 1990: Black Line – Red Line, Country, Country Allround, Country Chrompaket, Country GTI, Fire and Ice (do 1991 roku), Madison, Moda, Quadriga, G60 (do 1991 roku)
– 1991: Pasadena, Function, Edition Blue, Barcelona, Dynamite (Kamei Fire and Ice)
(Dane z Wikipedii)
Wersje wyposażenia Golfa MK2
UWAGA – wersje mogły się nieznacznie różnić w zależności od kraju sprzedaży auta!
C
(lata produkcji: 1983- 1987).
Podstawowa, a zarazem najbardziej uboga wersja Golfa produkowana we wczesnych latach produkcji, silniki HK (55PS), MH (54PS), NZ (55ps), PN (70PS), RF (72PS), EZ (75PS), RU (85PS), oraz diesle: JP (54PS), JR (70PS), opcjonalnie automat, stalowe koła 13” z oponami 155/70/13, dodatkowo można było zamówić, prawe lusterko :), szyberdach, zielony pas na przedniej szybie, lakier metallic. Jako ciekawostka, była to jedyna wersja golfa nie posiadająca trybu przerywanego wycieraczek.
CL
(lata produkcji: 1983- 1992).
Wersja ta oferowała dodatkowo w porównaniu z C lepszą kierownicę, lepiej wykończoną tapicerkę, kieszenie w drzwiach bocznych, środkową konsolę (której nie było w wersji C, także nadmuchu środkowego), zegarek analogowy, jako wyposażenie dodatkowe można było zamówić obrotomierz i cyfrowy zegarek, wspomaganie układu kierowniczego, szyby barwione na zielono, kieszenie w drzwiach bocznych z miejscami na głośniki, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa) .
GL
(lata produkcji: 1983- 1992).
GL oferował w standardzie miękką deskę rozdzielczą, welurową tapicerkę, fabryczną instalacje głośnikową wraz z okablokowaniem, wspomaganie układu kierowniczego (z wyjatkiem 1.3), szyby barwione na zielono, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa), oświetlenie wnętrza z opóźnieniem czasowym, dokładkę do zderzaka szerokiego (po 89roku), albo spoiler pod zderzakiem wąskim, za dopłatą halogeny w atrapie, także w zderzaku szerokim po 89roku, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (także podgrzewane lustra, oraz spryskiwacze), ABS, klimatyzacje, oraz komputer pokładowy.
Carat
(lata produkcji: 1984- 1987).
Luksusowa wersja GLa produkowana wyłącznie w wersji 5-drzwiowej z silnikiem 1.8 90PS GU/GX (na życzenie z automatyczną skrzynią biegów), standardowym wyposażeniem tej wersji było wspomaganie, centralny zamek (pneumatyczny, zamykany także wlew paliwa), elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby oraz podgrzewane i elektryczne lusterka, sporo skórzanych dodatków – mieszek, lewarek do zmiany biegów i kierownica, tylna kanapa dzielona wraz z zagłówkami, komputer MFA, obrotomierz, radio Gamma, charakterystyczne były także “chromowane” uszczelki we wszystkich szybach i paski na zderzakach
GLX
(lata produkcji: 1988- 1992).
Rozwinięcie wersji Carat po modernizacji (szerokie zderzaki w kolorze nadwozia, brak dzielonej szyby, etc…)
GT
(lata produkcji: 1985- 1992).
Wersja “usportowiona” Golfa, jedna z ciekawszych ze względu na niektóre właściwości i wyposażenie, oferowana z silnikami 1.8 90PS GX/RP , oraz diesle MF/JR 70PS i 80PS z Intercoolerem – SB (GTD) i produkowana w wersji 2 i 4-drzwiowej, wyposażona w kubełkowe fotele, wspomaganie układu kierowniczego (nie wszystkie modele), pełne okablowanie audio, halogeny w atrapie przedniej (, czarno-czerwone tylne lampy, obrotomierz, komputer MFA, także wentylowane przednie tarcze hamulcowe, oraz hamulce tarczowe z tyłu (podobno nie we wszystkich), zawieszenie było lekko obniżone (10mm), można było zamówić elektrykę szyb, lusterek, szyberdach, skórzaną tapicerkę oraz abs.
GTI
(lata produkcji: 1984- 1992).
Rozwinięcie wersji GT oferowana w wersji nadwoziowej 2 i 4-drzwiowej z silnikami 107 i 112 PS, reszta praktycznie taka sama jak w GT, czyli kubełkowe fotele, wspomaganie, komputer MFA, obrotomierz, halogeny w atrapie (dodatkowo czerwony pasek dookoła atrapy i w zderzakach wąskich), obniżone o 10mm zawieszenie, okablowanie głośnikowe, po 89roku także halogeny w szerokim zderzaku, oraz listwy progowe i na nadkola, dodatkowo można było zamówić pełną elektrykę szyb, lusterek, ABS, klimatyzację, fotele kubełkowe Recaro sterowane elektrycznie, także obite skórą.
GTI 16v / 16s
(lata produkcji: 1985- 1992).
Czyli Golf GTI z silnikami 1.8 16v PL (129PS), KR (139PS) oraz 2.0 9A (136PS), ten ostatni produkowany był pod koniec 91 i na początku 92roku wyłącznie, wyposażenie takie samo jak w normalnym GTI, dodatkowo od 89roku tarcze hamulcowe z przodu zwiększone z 239 na 256mm.
GTI G60
(lata produkcji: 1990- 1992).
Była to najmocniejsza wersja Golfa wyposażona w silnik 1.8 160PS G60 o oznaczeniu PG, dodatkowo w porównaniu z wersją GTI auto posiadało seryjnie fotele Recaro sterowane elektrycznie (w opcji), 6.5×15” felgi aluminiowe BBS RM (skręcane) z oponami o rozmiarze 195/50/15 (lub Sebring 6×15”, wentylowane tarcze hamulcowe 280mm z przodu.
Dokładne opisy wersji specjalnych Golfa 2 znajdują się tutaj.